Sakktáblás játékok – 4 részes sorozat.

3. rész

Kincsrablós játék

Huszi vendégségbe megyA játék előkészítése, kellékei:
Ezúttal csak egy világos bástyára és sötét gyalogokra van szükség egy hagyományos sakktáblán.

A játék menete:
"A sötét gyalogok a kincsrablók: az 1. soron van a kincsraktár, oda szeretnének bejutni. A fehér bástya őrködik. Ha a bástya leüti az összes kincsrablót, nyer. Ha bármelyik kincsrabló bejut a kincsraktárba – vagyis az első sorra – úgy, hogy a rákövetkező lépésben nem tudják leütni, akkor a kincsrablók győztek. A kincsrablók is leüthetik a bástyát, ha az olyan helyre lép…" Az a1 mezőn áll a világos bástya, az átellenes oldalon a 7. soron kettő (vagy három – ld. ábra) sötét gyalog. A gyalogok menetmódjuk szerint egyet léphetnek előre (lévén, hogy sötétek, a 7. sor felől az 1. sor irányába haladnak). Alaphelyükről léphentek kettőt is egyszerre, ám ez nem kötelező. Ütni átlósan tudnak, szintén csak előrefelé. A bástya vonalak és sorok mentén haladhat (előre-hátra-oldalra) bármennyi mezőt. Ha az útjába kerül egy ellenséges gyalog, azt kiütheti, a helyére áll, ez esetben persze nem megy tovább.

Ha a bástya magabiztosan legyőzte a kincsrablókat, azok a következő játékba hívják még egy társukat, így eggyel többen lesznek.

Tanító tanácsok:
A játék akár már 3 éves kortól játszható. Indulhatunk 2 gyaloggal (kincsrablóval), így még igen jók az őr esélyei.. A meccset az igazságosság kedvéért visszavágó követi. Ha a bástya már magabiztosan nyer, növeljük eggyel a gyalogok számát. Hány gyalogig erősebb a bástya??

Miért jó?
A bástya és a gyalogok lépését, erőkülönbségét tanuljuk. Ugyanúgy a támadás-védés fogalmát. Hamar az is kiderül, hogy minél előrébb van a gyalog, annál többet ér. A 6. sornál két gyalog már legyőz egy bástyát! Lépéskényszert is rejt a játék!

Kattints ide, hogy kipróbáld az előző játékot…
Kattints ide, hogy lásd, a következő játék elérhető-e már…